Houston we have a problem..

Det visade sig att ungefär 1 av 8 finländare bara kunde flytande svenska, jag kan säga att det har varit en lugn förmiddag ingen har sagt något haha! När vi hämtade dem i morse på vandrarhemmet såg de ut som 8 frågetecken och undrade vem fan vi var! Är hemma på lunch nu så vi har hela eftermiddagen på oss att jobba på kommunikationsproblemen! Jag känner såå för att stå och berätta om konstverk nere i stan för människor som kommer kolla konstigt på mig och undra vad fan vill hon! Förövrigt sitter jag och kollar på högskolor, på torsdag ska det sökas, det här får gå fort! Jag har i alla fall bestämt mig för att söka, sen får vi se vad som händer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0